SCOPE 2012 (4)

Amsterdam heeft Schiphol en de Zuidas, Rotterdam de haven en Eindhoven mocht zich vorig jaar de slimste regio ter wereld noemen. Technologie speelt hierin een grote rol. De trend die Eindhoven het technologisch epicentrum van Nederland maakte, begon al in 1891: Philips werd opgericht. De gloeilamp, bijgenaamd peer, zou vanaf dat moment onlosmakelijk met Eindhoven verbonden zijn. Toch zal menigeen bij het verkopen van technologie niet aan de peertjes van Philips denken, maar aan een ander fruitstuk. Wat Apple als geen ander kan, is technologie toegankelijk en vooral gewild maken: klanten staan (of liggen) letterlijk in de rij. De succesformule: techneuten met begrip van de markt. In deze SCOPE wordt het thema Selling Technology vanuit verschillende invalshoeken belicht. Professor Ed Nijssen vertelt vanuit een academisch perspectief over de commercialisering van technologie. Mark Duijndam, oprichter van Google Benelux, vertelt over zijn ervaring met het verkopen van internettechnologie. Tot slot zien we hoe het Innovation Lab technostarters ondersteunt in het aan de man brengen van hun technologie├źn. Bent u na het lezen van deze SCOPE verkocht aan het thema Selling Technology? Overweeg dan eens een bezoek aan het IndustriaCongres op dinsdag 11 december. Op pagina 18 vindt u meer informatie.

Veel leesplezier toegewenst!

Koen Bressers
Hoofdredacteur SCOPE

SCOPE 2012 (4)