SCOPE 2013 (2)

Door hun grootte, snelle groei en industrialisatie hebben emerging markets veel potentie voor grote bedrijven als Procter & Gamble. Zo heeft alleen India al meer inwoners dan Europa; allemaal potentiële consumenten. Deze nieuwe markten bieden ook uitdagingen, zowel op logistiek gebied als daarbuiten. Zo moeten geheel nieuwe methoden binnen stadsdistributie bedacht worden om de zogeheten ‘nanostores’ in megasteden op een efficiënte manier te kunnen beleveren. Ook de SCOPE staat voor nieuwe uitdagingen. Een op de vijf volwassenen heeft een tablet en meer dan de helft van alle Nederlanders gebruikt Facebook. Het is dan ook geen wonder dat magazines het over het algemeen moeilijk hebben. Deze ontwikkelingen bieden echter ook kansen. Zo kunt u de SCOPE sinds kort, ook op uw tablet, online bekijken (issuu.com/svindustria) en zijn er plannen om meer met de Industria website en social media te gaan doen. Het aangaan van uitdagingen kan ook leiden tot prachtige nieuwe ervaringen. Op pagina 25 zien we hoe SCOPE-redacteur en fotograaf Bart van Eijden in ruim een half jaar de wereld rondreist, op zoek naar het onbekende. Hopelijk geniet u net zo van zijn verhaal als ik dat deed. Ik hoop dat het lezen van deze SCOPE u niet alleen veel plezier brengt, maar ook inspiratie tot nieuwe ervaringen en uitdagingen.

Koen Bressers
Hoofdredacteur SCOPE

SCOPE 2013 (2)