Organisation

In 2020 the Industria Congres will be organized for the 37th time. The organisation consists of five students from the faculty of Industrial Engineering at the Technical University Eindhoven (TU/e). The “Stichting Bedrijfskunde Congres Industria” (SBCI), primarily called the “Congrescommissie” is supported by the study association Industria.

During the Industria Congres lectures and workshops are organized. The aim of this one-day event is to inspire the participants and engage the students with business on relevant topics in engineering management.

Every year a theme is carefully selected based on news, talks with scholars from the TU/e and relevance with the study Industrial Engineering. Themes from previous years are:

“24/7 Economy: Always at your Service” (2019)
“Digital Transformation: A New Way of Working” (2018)
“Sustainable business: The road to green profit” (2017)
“Partners in Excellentie” (2016)
“Changing Technologies: The Impact on Business Operations” (2015)
“Business Agility: Flourishing in a Constantly Changing Business Environment” (2014)
“Big Data: Big Business or Big Brother?” (2013)
“Selling Technology” (2012)
“Dynamic Business Networks: Collaborate to Compete” (2011)
“Entrepreneurship” (2010)
“Open Innovation” (2009)
“Total Cost of Ownership” (2008)

Committee


The committee of the Industria Congres is responsible for the whole organization of the conference, from determining the theme till selecting the speakers, retrieving the sponsorship, the promotion of the conference, and the day organization. The professionalism of the conference and the contact that students and academics will gather with business is a central aspect.

The 36th Industria Congres committee consist of:

Koen Hermans
Chairman and Coordinator Speakers

Bauke Wijnands
Secretary and Treasurer

Janneke Tack
Commissioner External Relations

Sophie Thijssen
Commissioner Day Organisation

Angelique Sander
Commissioner Promotion

Left to right: Angelique Sander, Koen Hermans, Bauke Wijnands, Sophie Thijssen and Janneke Tack.

References


A selection of the comments on the 34th Industria Congres that took place on November 6th 2017:

Company participants:

“Wij als DOW hebben dit event als erg waardevol ervaren, met name omdat we direct in contact konden komen met de studenten. Op deze manier konden wij ons verhaal vertellen en de studenten laten zien dat Supply Chain niet alleen in de retail uitdagend is maar juist ook in een sector als Chemie. Het was de eerste keer dat DOW aanwezig was op het Congres en dat is erg positief bevallen. De organisatie zat goed in elkaar, zowel vooraf aan het event als tijdens het event. De contacten waren goed en jullie medewerking en flexibiliteit was voor ons ook erg prettig. Kortom heel erg bedankt voor dit leuke en interessante event, een groot compliment aan de gehele commissie.” – Arno van den Hemel, DOW

“Wij hebben de dag als erg leuk ervaren. Goed ontvangst, leuke locatie, goede lunch en een leuke, proactieve groep. Wij waren erg tevreden en doen de volgende keer graag weer mee.” – Loes Hofstee, Chipsoft

University participants:

“Ik kijk terug op een ontzettend goed georganiseerde dag met veel interessante informatie voor de studenten. Ontzettend goed geregeld en netjes verzorgd.” – Baukje Osinga, Studieadviseur Tbdk

Student participants:

“Het was een strak programma, maar ontzettend goed ik elkaar gezet.”

“Ik vond de workshops zeer goed van opzet, mooi interactief. Lezing van Groen sloot erg mooi aan op het thema van het congres.”

“Heel positief vond ik het dat er de mogelijkheid was om Linkedin foto’s te laten maken! En André Kuipers had van mij best wat langer mogen praten ten koste van de borreltijd, maar ik begrijp dat dat niet zomaar kan. Echt een geweldige spreker!”

“Erg goede sprekers met Helga van Leur en André Kuipers, verder ook leuke (nieuwe) bedrijven geregeld!”